15 Temmuz 2014 Salı

ONAMA ( bilinçaltını yeniden programlama aracı )



Onama bilinçaltınızı, yeniden programlamanın en temel yollarından biridir. Onama ; basitçe bilinçaltımıza yerleştirmek istediğimiz hedeflerimizi veya yeni inançlarımızı tekrarlama sürecidir.

Bu süreç , söylem bilinçaltına yerleşinceye kadar yazma, şifahi veya zihni söyleme, dinleme veya davranış şekillerinde olabilir. Eğer onama içimizden gelirse “kendinden telkin “ diğer insanlardan gelirse “dıştan telkin” denir.


Kendinden - telkinin bazı örnekleri;


* Kendi onamalarınızı yüksek sesle veya zihnen tekrarlama,
* Onamalarınızı yazmak,
* Kayıt ettiğiniz kendinden telkin bantlarını dinlemek
* Olmak istediğiniz kişi gibi davranmak, (hayran olduğunuz bir kişi yerine kendinizi koymak ve onun gibi davranmak )



Dıştan –telkinin bazı örnekleri;


* Başkası tarafından kayıt edilmiş, yardım, onama sublimal CD ler dinlemek,
* Kitap ve makaleler okumak,
* Ebeveyn, kardeş ve arkadaşların fikirlerini dinlemek
* TV programları seyretmek.


Sevin, sevmeyin onamayı her zaman gerçekleştiriyorsunuz .


Konuştuğumuz zaman bilinçaltımız dinler, Hayattan şikayet ettiğinizde bilinçaltınız dinler ve hep şikayet ettiğiniz hayatı size vermek için talimatlarınızı sadakatla yerine getirir.


Onun için bundan sonra ne söylediğimize, özellikle ‘tekrar, tekrar’ söylediklerimize dikkat edelim.


Sanırım çok az insan her gün kendinden telkin uyguluyor. Onun için dünyadaki başarılı insan sayısı çok az.

DİKKAT ! Eğer kendinden –telkin yapmazsanız, size dıştan telkin yapılacaktır. Her gün arkadaşlarınızdan ekonominin kötü olduğunu, hayatın zor olduğunu vs.. duyuyorsunuzdur.
Devamlı dinleyince bilinçaltımız onun doğru olduğuna inanmaya başlar. Sonra da (çekim yasasından ötürü) gerçekliğinizde onun doğru olduğunu görürsünüz. Nihayetinde, gerçek olduğuna ikna olursunuz.
İşte, yapacağınız onamalardan bazıları;

* Her gün, her şekilde daha iyi oluyorum,
* Her şey bana kolay ve zahmetsizce geliyor,
* Işık ve sevgi ile dolu, neşe saçan bir varlığım,
* Doğal olarak aydınlandım,
* Hayatım bütün bir mükemmellikte çiçek açıyor,
* Keyif aldığım her şey şimdi burada,
* Hayatımın patronu benim,
* İhtiyacım olan her şey zaten bende,
* İstediğim neşeye sahip olmam uygundur.
* Bu zengin bir evren ve hepimiz için bolluk var,
* Bolluk benim doğal varoluşumdu. Bunu şimdi kabul ediyorum,
* Sonsuz zenginlikler şimdi hayatıma özgürce akıyor,
* Her gün mali olarak bolluğa kavuşuyorum,
* Daha çok verdikçe daha çok aldıkça daha mutlu hissediyorum,


Bu onamaları uyurken veya yataktan kalkmadan yazabilir,okuyabilir veya kaydedip uyumadan dinleyebilirsiniz.


Onamada başarının anahtarı tekrardır. Bilinçaltımız kaslarımız gibidir. Onu istediğiniz şeylerle onamanız gerekir. Onamaları her gün yapmakta tembellik ederseniz, onu sizin yerinize başkaları yapacak, sonuç larda her zaman sizin istediğiniz gibi olmayacaktır


1-Güne zihnen olumlu bir tutumla başlamamı sağlar, 
2- Bilinçaltımı olumlu inançlarla temizler, böylece işte duyacağım olumsuz fikirlerle bilinçaltım kirlenmez. 
xx * Kenneth Koh’un “ Affirmation ’” makalesinden Sevgili Bülent Asöcal tarafından Türkçe ye çevrilmiştir.


1 yorum:

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...