18 Mart 2014 Salı

Suizan!



Önceki gün bir kuyrukta tam önümde durmuş iki kadının sohbetine(!) istemeyerek şahit oldum...

Önlerinden geçen havalı, çok hoş bir bayan hakkında yorum yapıyorlar..

"Bakma bunların havasına, evlerine git çöplük içindedir!"

Yemin ediyorum zor tuttum kendimi...

Sana ne!? 
Hayır nereden biliyorsun acaba? Gözünle mi gördün?
Gözünle de görsen  S A N A   N E ???!!! 

Nasıl kolay günah sahibi oluyoruz!



Hadis-i şerif;
*(Suizan etmeyin. Suizan, yanlış karar vermeye sebep olur. İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin, münakaşa, haset ve düşmanlık etmeyin, birbirinizi kardeş gibi sevin, çekiştirmeyin. Müslüman Müslümanın kardeşidir, ona zulmetmez, yardım eder. Onu, kendinden aşağı görmez.) [Buhari, Müslim]

*Zan ile, başkasının kötü olduğunu kabul eden, onu gıybet eder, ona dil uzatır. Onu kötü, kendini iyi bilir. Bu da, helâkine sebep olur. (İhya)

4 yorum:

  1. Ama pek çoğumuz ÖNYARGILI davranıyoruz bizim gibi olmayan, görünmeyen ve düşünmediğini sandığımız kişilere...

    YanıtlaSil
  2. İnsanların çoğu öyle..Dedikodu insanların doğasında var... Birilerini çekiştirmeseler nasıl deşarj olacaklar.. Ben insanları bu yüzden önemsemiyorum .. İnsan kazanma çabam hiç yok..Uyuz olan İnsan için kılımı bile kıpırdatmam.. hayvanlar benim için bazı insanlardan daha efendi..Bir köpeğin bakışına kurban olurum..Uyuz İnsanlar ise benim attığım tırnağa kurban olsun..

    YanıtlaSil
  3. Ben 15 kişilik gün toplantısına katılıyorum, gözlemliyorum hepsini, hepsi farklı farklı karakter ,..Beş parmağın beşi bir değil.. Bu küçücük topluluğun içinde kimisi uysal, kimisi inat, kimisi modern, kimisi cahil, kimisi ukala, kimisi beni onu bunu eleştiriyor, kimisi gündemi çekiştiriyor.. ama sorarsanız hepsi iyi niyetli..En çok derdini anlatan, göz yaşı döken biri var içimizde,, gelini kalem müdürü, kızı gazeteci, oğlu mimar..O arkadaş üzülünce herkes aynı yürekte buluşuyor her meziyet birbiriyle sarmaş dolaş oluyor.. Yufka yürek, illaki yufka yürek..

    YanıtlaSil
  4. Bizler suizanna değil hüsnüzan ile görevliyiz.Hatta çok sevdiğim bir söz: Suizan edip haklı çıkmaktansa. hüsnüzan edip haksız çıkmayı yeğlerim diyor.Zaten Nural hanım nefsimizin bir özelliği şu imiş; kendindeki kusuru görmez, daima başkalarının kusurlarını gösterirmiş.Böylece kişiyi kendine unutturur diğerleri ile meşgul edermiş.Rabbim kendi nefsimizi unutturtmasın.Önce kendi nefsimi kınarım.Çok güzel bir konuya değinmişsiniz.Bazı değerleri hatırlattığınız için minnettarım.

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...