27 Mart 2014 Perşembe

Ters çaba kuralı

Başınıza gelmesinden en çok korktuğunuz şeye odaklanırsanız, beyin onu size çeker!..


Beynin en tehlikeli yanı, “ters çaba” kuralına göre çalıştığı anlardır.
Başınıza gelmesinden en çok korktuğunuz şeye odaklanırsanız, beyin onu
size çeker, korktuğunuzu başınıza getirir! Buna ters çaba kuralı denir.
Bataklıktan çıkmaya çalıştıkça, dibe gömülmeye benzer.
Beyin odaklanılan hedef için çalışır. Hedef olumsuz olsa bile onu
gerçekleştirmek için çalışır! Topluluk önünde konuşma yaparken “acaba
heyecanlanacak mıyım” diye düşünürseniz, merak etmeyin,
heyecanlanacaksınız. Korkunuza değil, konunuza odaklanın. Başınıza
gelmesinden korktuğunuz en kötü şeye değil, başınıza gelmesini
istediğiniz en iyi şeye odaklanın. Kafanızda en çok neyi düşünürseniz,
hayatınızda onu çoğaltırsınız.

Allah'ın Değişmez Yasalarından Biri Ama İnsanların En Çok ve En Çabuk Unuttuğudur, Çekim Yasası!


Evrendeki her şey ve herkes enerji yayıyor. Yaydığımız enerjiyi ise düşüncelerimiz, duygularımız, beklentilerimiz ve inançlarımız belirliyor.
Çekim yasası diyor ki, benzer enerjiler benzer enerjileri çeker.
Biz bunu en iyi ''tencere yuvarlanmış, kapağını bulmuş'' deyimiyle Türkçemizde ifade ederiz.Türk Dil Kurumu sözlüğü bu deyimi şöyle tanımlıyor: "hoşa gitmeyen herhangi bir nitelik yönünden birbiriyle benzeşen iki kişi bir araya gelmiş" anlamında kullanılan bir söz.Kuran da o eşsiz anlatımıyla bize çekim yasasının özünü öğretiyor:

"Allah, pisliği, aklını kullanmayanlar üzerine bırakır."
Yunus Suresi 100


Gerçekten de bu ayet çekim yasasını en iyi anlatan ayetlerden biri.Çünkü hayatımız, aklımızda ne varsa, onun bir yansıması. Aklımızı kullanmayınca, ve düşüncelerimizi oluruna bırakınca, negatif düşünceler otomatik olarak baskın çıkıyor.Çekim yasası gereği, yaydığınız enerji ''hüzün ve ağlama'' dolu ise, hayatınıza sizi daha da üzecek, ağlatacak insanları ve olayları çekiyorsunuz. Yaydığınız enerji, ''yokluk, parasızlık'' ise, hayatınızda da bu kendini parasızlık, yoksulluk, işsizlik ve yokluk olarak gösteriyor.Peki, sizin hayatınız nasıl gidiyor? Verdiğiniz haberler güzel mi? Her şey yolunda ve tam istediğiniz gibi mi? Yoksa beterin beteri var sözünün doğruluğunu yaşayarak mı öğrendiniz? Merak etmeyin, bir kere yaydığınız enerjinin bilincine varırsanız ve onu bilinçli olarak güzel şeylerin enerjisine çevirmeyi öğrenirseniz, hayatta sizi durduracak hiç bir şey kalmaz.
işte bu hep duyduğumuz, Allah'ın ''Yürü ya kulum!!'' sözünün gerçekleşmesidir.
Geçmişte kendimi değerli hissetmemiş olabilirim. Ama buna bağlı yaşadığım tüm durumlarım sorumlusu benim. Tüm bu kararları sevgiyle değiştiriyorum… Bilirim ki özdeğer kişinin kendi iç dünyasında kazanılabilir bir olgudur. Şimdi içime dolan öz değerin ışığını hissediyorum
Ben şimdi kendimi herkesi ve herşeyi tamda oldugu gibi kabul ediyorum.İçimdeki sevgiyi herkese ve herşeye yansıtmaya niyet ediyorum.Yaradanım bana bu gücü veridigin için şükürler OL-SUN. Hayatımda herşey senin elinde saglıkda, huzurda, sevgide herşey olması gerekdigi gibi
Mutlu bir hayata sahibim Özgür ve yaratıcı bir şekilde kendimi ifade edebildiğim için şükürler olsun.
Bugün yaşamımdaki her olumlu şeyi görmeyi niyet ediyorum
Bugün bolluğu görmeye niyet ediyorum
Şükürler olsun.
Sevmeyi ve sevilmeyi seviyorum.
Tüm duygularımı bir parçam olarak kabul ediyorum. Her şey hayatımın iyiliği için Birlikte çalışıyor. Geçmişde yaşamış oldugum tüm sıkıntıları şimdi serbest bırakıyorum teslimiyet içinde güvende ve huzurluyum.
Kendi degerimi bilmeyi seçiyorum. Beni sevgiyle büyüten bir aileye sahip olduğum için şükran duyuyorum.
Hayatımı şu andan itibaren sevgi ve güzellik enerjisi ile dolduruyorum. Kendimi sevmeye, başkalarını sevmeye ve evreni sevmeye karar veriyor, niyet ediyorum
''Tüm deneyimlerimden ders alıyorum doğru yerde doğru şeyi yapıyorum giderek gelişiyorum dünyamda hep sevecen yardımcı ve yapıcı insanlar var.
Ben hayal edebildiğimden daha fazla mutluluk, sevgi ve paranın hayatıma girmesine izin veriyorum.. Ben her şeyin çaresinin içimde olduğunu biliyor ve inanıyorum..
Mutlu bir hayata sahibim Özgür ve yaratıcı bir şekilde kendimi ifade edebildiğim için şükürler olsun.
Bugün yaşamımdaki her olumlu şeyi görmeyi niyet ediyorum
Bugün bolluğu görmeye niyet ediyorum
Şükürler olsun.
Allah'ım, bana şükretme bilgeliğini verdiğin için şükürler olsun. Böylece hayatımdaki olumlu şeylere odaklanıyorum, ve daha olumlu şeyleri kendime çekiyorum."
Ben güzel dileklerde bulunuyorum, ama karşıma hep farklı şeyler çıkıyor, diyorsun.
"Buna dikkat etmelisin, o senin dileklerine değil, niyetin ile ilgileniyor. O senin isteklerine değil, düşüncelerine bakıyor! Ve sen istediklerini değil, düşündüklerini yaşıyorsun!"

Bir şeyi istediğinizi bildiğinizde ve fakat gelmediğini, olmadığı fark ettiğinizde, dikkatinizi o şeyin Ol-MA'masına verdiğiniz için, onu kendinizden uzaklaştırırsınız…
Bu kadar basit… 
“O kadar kolay mı eğer isteğim olmuyorsa olmadığını fark etmekten başka ne yapabilirim ki” diyebilirsiniz… Kendinizi olumsuza düştüğünüz anda yakaladığınızda “ Gelmekte olan icin tesekkur ediyorum biliyorum, en hayırlı şekilde, en hayırlı zamanda olacak” gibi bir cümleyi tekrar edin ve gülümseyin… olmuş gibi… zihninizi “yok işte, gelmiyor... gelir mi… bu kadar kolay olur mu… bu da işe yaramıyor… hayat zaten kötü” konusmasını durdurana, tekrar gücünüzü toplayana kadar.

Düşüncelerimi seçme hakkım olduğunu idrak ettim. Başkalarının benimle ilgili düşünceleri beni bağlamaz. Ben izin vermedikçe kimse benim düşüncelerimi biçimlendiremez. Kendim için sağlık, mutluluk, huzur, sevgi ve anlayış düşüncelerini seçiyorum. Korku ve nefrete düşüncelerimde yer yok. Şu andan itibaren hayatımın hakimi benim. Bu, hayatımın dönüm noktası… Geçmişimdeki hatalarımı kabulleniyorum ve onlar için kendimi bağışlıyorum, artık geçmişte yaşamaktan vazgeçiyorum. Gelecek ise seçimimi yapmam için beni bekliyor. İşte şu an, yarınlarıma yön veriyorum.
Bugüne kadar bizi üzen, inciten olaylar ve insanlarla hep karşılatık. Yaşarken, bizi bu kadar kedere boğan o günlere tekrar göz attığımızda, aslında hepsinin hayat yolculuğumuz için almanız gereken dersler olduğunu göreceksiniz.Hayatta yaşadıklarımızı iyi kötü diye ayırt etmeden olduğu gibi kabul etmektir aslolan. İyi dediğiniz şey gerçekten bizin için iyi mi, ya da bugün kötü diye yorumladığınız şey gerçekten kötü mü? Yaşadığınız her olayın arkasından hayatın bize hazırladığı sürprizleri bekleyin.. Sizin hakkınızı yiyen bir kişiyi, varsa ona teşekkür edin. Size hakkınızı aramayı öğretmiştir. Sizi terk eden sevgilinize teşekkür edin. Çünkü o tek başınıza da tam ve bütün olduğunuzu öğretmiştir. Kavga ettiğiniz arkadaşınıza teşekkür edin. Kendinizi özgürce ifade edebileceğinizi öğretmiştir. Hastalanmış organlarınız varsa teşekkür edin. Onlar size içinde bulunduğunuz ruh halinin farkına varmanızı ve değiştirmeniz gerektiğini göstermeye çalışmıştır. Unutmamalıyız ki onlar hayatımıza ögretmek için girdiler ögrendik ve görevleri bitti artık bizle olmayacaklar.
alıntıdır..

1 yorum:

  1. ben yaptım ve başşşşşşşşşşşşardım sizede teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...