2 Temmuz 2014 Çarşamba

FIRINDA KREMALI KUMPİR

Yemek sayfaları Ramazan günü insanı baştan çıkarıyor yemin ederim. Öğlenden beri akşama ne yapacağıma dair kırk fikir değiştim:) 
Eğer gördüğümde saat çok geç olmuş olmasaydı ve halen yemek yapmamış olsaydım kesin akşama bu kumpir vardı masada ama artık çok geç.. 
Geçenlerde bir arkadaşım yapmıştı bunu nasıl lezzetli nasıl güzel anlatamam.. Ben zaten kumpir çok severim bu da onun ev versiyonu..

Tarif pratik ev yemekleri diye bir siteden ve ben tarife hiç dokunmuyorum, arkadaşın o gün anlattığı da buna benzerdi.. Ayyy yani şunu demeye çalışıyorum ben bu tarifi denemedim ama yediğimde buna benzer bişiydi ve problem olacağını sanmıyorum:)


FIRINDA KREMALI KUMPİR
5-6 orta boy haşlanmış patates
1 kutu krema (marketlerde küçük süt paketlerinde satılıyor)
1 yemek kaşığı tereyağ (arzuya göre)
8-10 tane sosis
1 kutu konserve mısır
1 su bardağı haşlanmış bezelye
1 çay bardağı dilimlenmiş yeşil zeytin
1 çay bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
kornişon turşu
tuz, karabiber
bol  miktarda rendelenmiş kaşar peynir
Haşlanmış patatesler sıcakken rendelenir, içine bir kutu krema, arzuya göre tereyağ, tuz, baharatlar eklenip kaşıkla karıştırılır. İçine dilediğiniz malzemeleri ekleyip karıştırılır. Borcamın altı tereyağla yağlanır ve patatesler borcama alınıp üzeri düzeltilir. 170 C ısılı fırına konulur üzeri hafif pembeleşince fırından çıkarılıp bolca rendelenmiş kaşar peynir serpilip tekrar fırınlanır. Kaşarlar eriyip kızarana dek fırınlanır. Fırından alınıp dilimlenerek servis yapılır. 
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...