30 Nisan 2017 Pazar

Zihninizin derinliklerinde ortaya çıkan irrasyonel duygularla olumlu ve otoriter bir biçimde konuşabilirsiniz

Tenör Caruso bir keresinde sahne korkusu yaşamıştı. Yoğun bi şekilde duyduğu korku boğaz kaslarını sıkıyordu, ses telleri kısıldı bi anda. Oysa sahneye çıkması gerekiyordu onbinlerce kişi onu bekliyordu. Tam sahneye çıkmakta vazgeçmiş ve soyunma odasına dönüyordu ki birden durup bağırdı: "Küçük ben içimdeki büyük beni boğmaya çalışıyor."
İçindeki beni kastederek "çık buradan" diye bağırdı. Büyük ben derken bilinçaltının sınırsız güç ve bilgeliğini kastediyordu. Bağırmaya başladı "çık buradan çık buradan büyük ben şarkı söyleyecek!"
Bilinçaltı buna içindeki yaşamsal güçleri serbest bırakarak karşılık verdi. Caruso sahneye çıktı ve şarkısını şahane biçimde seslendirdi.
Şimdiye kadar öğrendiklerimize dayanarak Carusonun zihnin iki aşamasını bilinci yani rasyoneli- ve bilinçaltını yani irrasyoneli anlayabildiğiniz görebilirsiniz. Bilinçaltı tepkiseldir. Düşüncelerinizin doğasına karşılık verir. Bilinciniz korku endişe ve üzüntüyle dolu olduğunda bunların bilinçaltında yarattığı olumsuz duygular ortaya çıkar. Panik, kötü hisler ve umutsuzlukla bilincinizi istila ederler. Böyle bir durumda sizde Carusonun yaptığını yapabilirsiniz.
Zihninizin derinliklerinde ortaya çıkan irrasyonel duygularla olumlu ve otoriter bir biçimde konuşabilirsiniz. Şöyle diyebilirsiniz. "Durun sessiz olun, kontrol bende. Bana itaat etmelisiniz. Benim emirlerime tabisiniz. Ait olmadığınız yere zorla giremezsiniz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...