22 Şubat 2015 Pazar

Tatlı krizlerini nasıl atlatıyorsunuz?

Atlatamıyorum ki direk yiyorum hah ha:)





Şaka bir yana Allahtan çok tatlıya düşkünlüğüm yok.. Ama çok tatlı isteği olduğunda nasıl atlatabileceğimizi işin uzmanından öğrendik:)


Şeker beynimizden seratonin ve endorfin adı verilen mutluluk hormonlarının salgılanmasına yardımcı olur. Mutsuz kişilerin de buzdolabında tatlı bir şeyler aramasının veya iş yerinde çekmece de bir acil durum çikolatası bulundurmasının sebebi bu..


Benim bu konuyla ilgili son zamanlarda kurtarıcım pekmez!:) Öyle içimi bayıyor ki bir tatlı kaşığı yedikten sonra dünyanın en leziz tatlısını görsem yüzüne bakamam o derece:)


Kuru meyveler ile bu ihtiyacınızı bastırabilirsiniz mesela.. Kuru incir, erik, kayısı vs..
Kaliteli tatlılar tüketin diyordu okuduğum bi yerde. İşte şekerlemeler falan değilde bitter çikolata veya hamurişi tatlı değilde sütlü tatlılar gibi..
Birde ben şöyle bir şey yapıyorum bir kase yoğurda tatlandırıcı olarak yine pekmez:) ve bir tanede muz doğruyorum.. Bazen vanilya falanda kattığım oluyor. Tavsiye ederim buda çok güzel bir tatlı oluyor.


Bu arada bu haberi sona sakladım.. Bence içinize su serpecek bir haber bu :)

Yapılan araştırmalar canı tatlı isteyen kişilerin eninde sonunda o tatlıyı tükettiğini gösteriyor. Bu nedenle canınız tatlı istediğinde az miktarda tüketmek yardımcı olacaktır. Günlük 150 kaloriyi aşmayacak bir tatlı tüketiminin vücuda çok zararlı olmadığı düşünülüyor. Amerika Kalp Sağlığı Derneği’nin açıklamasına göre Amerikalılar günde 22 çay kaşığı şeker tüketiyor, önerilen maksimum miktar ise kadınlar için altı, erkekler için dokuz çay kaşığı dolusu şeker.

Eh işte kötünün iyisi, hiç yoktan iyidir..:)

Ama bu haksızlık, niye onlara daha çok:( Erkekler çok tatlı zaten sevmezler kii:(


1 yorum:

  1. çubuk tarçını bir su şişesinin içine koyun ve gün içerisinde yudum yudum için.sonuca şaşıracaksınız.SEVGİYLE

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
Teşekkürler..

Bumerang - Yazarkafe

Bumads

Mart 2007'nin "En iyi blog"u Seçilmişti blogum!Teşekkürler destekleyen herkese...